Statutaire naam: Evangelisch Centrum Europoort
Wij behoren bij de ANBI-groepsbeschikking van Verenigde Pinkster- en Evangelie gemeenten, hierna VPE met RSIN-nummer: 810 908 463
RSIN/fiscaalnummer 006503755
Registratienummer VPE 101152
Contactgegevens
Nieuwe Binnenweg 324-326
3021 GV ROTTERDAM
010-4761100
http://www.eceuropoort.nl
Doelstelling volgens de statuten en andere interne regelgeving
Het doel van de gemeente staat verwoord in artikel 3 lid 1 en 2 van de statuten welke hieronder staan weergegeven:
Artikel 3
- Het kerkgenootschap stelt zich ten doel om door de verkondiging van Gods Woord mannen, vrouwen en kinderen te maken tot discipelen van Jezus Christus; discipelen kenmerken zich in liefde voor Hem en voor hun naasten, zowel binnen als buiten het kerkgenootschap.
- Het tracht dit doel te bereiken door:
a. het houden van godsdienstoefeningen en evangelisatiebijeenkomsten en het gebruik maken van pers, radio, televisie, internet en elk ander wettig middel dat het kerkgenootschap nodig acht;
a. het initiëren, stimuleren of beheren van bijvoorbeeld:
– zendingswerk;
– opvangwerk, voedselbank, kledingbank;
– godsdienstonderwijs in het algemeen;
– Toerusting en training, die beoogt het voorbereiden van pastorale medewerkers, jeugdleiders, kinderwerkers, evangelisten, zendingswerkers, gemeenteleiders en opvangwerkers;b. het bevorderen van een samenhangend beleid zowel binnen het kerkgenootschap als daarbuiten op lokaal, regionaal, nationaal en internationaal niveau, onder meer door samenwerking met andere kerkgenootschappen of christelijke organisaties, waarvan de doelstelling overeenstemt met de doelstelling van het kerkgenootschap;
c. het houden van openbare inzamelingen om zijn doelstellingen te kunnen verwezenlijken;
d. andere rechtens geoorloofde middelen, die met het vorenstaande verband houden of daartoe bevorderlijk zijn, één en ander in de ruimste zin.
De hoofdlijnen van het actuele beleidsplan
Het beleidsplan van de gemeente is te vinden door te klikken op onderstaande link:
http://www.eceuropoort.nl/wp-content/uploads/2015/12/Financieel-beleid-2015-2020.pdf
De gemeente heeft ook een eigen ANBI status. Voor de volledigheid zijn de gegevens ook hier opgenomen.
Een link naar de eigen website: www.eceuropoort.nl/anbi
Bestuurssamenstelling, het beloningsbeleid
Bestuurssamenstelling
Voorzitter, Secretaris, Penningmeester
Beloningsbeleid
Personen met de volgende functies ontvangen een salaris voor hun werkzaamheden:
- Voorganger
- Secretaresse
- Financieel medewerker
- Teamleider NextGeneration (kinderwerk en jongerenwerk)
- Teamleider KingdomLife (toerusting & training)
- Gebouwbeheerder
Vergoeding zijn vastgelegd in het salarisgebouw van de gemeente. Het grootste gedeelte van deze medewerkers werkt parttime. Het totale aantal FTE bedraagt 3,1. Overige personen die zich minimaal twee dagen per week op kantoor inzetten ontvangen een vrijwilligersvergoeding. Overig vrijwilligerswerk van gemeenteleden staat geen vergoeding tegenover.
Een actueel verslag van de uitgeoefende activiteiten
Naast het houden van zondagse samenkomsten is op de diverse pagina’s van deze website een indruk te krijgen van de verschillende activiteiten die plaatsvinden binnen de gemeente. Hierbij valt te denken aan het organiseren van cursussen, het verlenen van pastoraat en het uitreiken naar de maatschappij door middel van een voedselbank en kledingbank.Staat van baten en lasten (resultatenrekening) en een overzicht van daadwerkelijke en voorgenomen bestedingen, met toelichting::
De verwachte bestedingen (begroting) sluiten als regel nauw aan bij de jaarcijfers over de voorgaande jaren. De gemeente vertoont een grote mate van continuïteit: de voorgangers, oudsten of andere werkers verrichten hun werkzaamheden, diensten worden gehouden en ook andere kerkelijke activiteiten vinden plaats. In de kolom begroting in het overzicht is dit cijfermatig in beeld gebracht.
Baten | Begroting 2017 | Werkelijk 2017 | Begroting 2016 | Werkelijk 2016 |
1. Opbrengsten uit bezittingen | € - | € - | € 86.400 | € 84.035 |
2. Bijdragen gemeenteleden | € - | € - | € 355.000 | € 300.234 |
3. Subsidies en overige bijdragen van derden | € - | € - | € 18.925 | € 18.634 |
Totaal baten | € - | € - | € 460.325 | € 402.903 |
Lasten | ||||
4. Bestedingen Pastoraat (voorgangers en pastoraal werkers) | € - | € - | € 53.500 | € 39.286 |
5. Bestedingen Kerkdiensten, catechese en gemeentewerk | € - | € - | € 21.000 | € 16.633 |
6. Bijdragen aan andere organen binnen de kerk | € - | € - | € - | € - |
7. Lasten kerkelijke gebouwen | € - | € - | € 162.310 | € 152.072 |
8. Overige salarissen / onkostenvergoedingen | € - | € - | € 176.000 | € 162.462 |
9. Lasten beheer en administratie | € - | € - | € 18.000 | € 15.426 |
10. Lasten overige eigendommen en inventarissen | € - | € - | € 22.500 | € 35.745 |
Totaal lasten | € - | € - | € 453.310 | € 421.624 |
Resultaat (baten - lasten) | € - | € - | € 7.015 | € -18.721 |
Toelichting
ad 1 Verhuur eigen pand / onderverhuur / rente en beleggingsopbrengsten / verkopen boeken, etc.
ad 2 Giften / tienden / legaten / verkopen van schenkingen, etc.
ad 3 Alles wat van derden binnenkomt
ad 4 Salarissen en onkostenvergoedingen
ad 5 Kosten rondom de eredienst, zondagschool en jongerengroepen
ad 6 Bijdrage aan VPE / kerkelijke opleidingen etc.
ad 7 Huur / rente / afschrijving / onderhoud / onderhoud parkeerplaats, e.d.
ad 8 Facilitaire medewerkers / zendelingen / vrijwilligerskosten
ad 9 Kantoorkosten / bankkosten / advieskosten, etc
ad 10 Inrichting zaal samenkomst / beamerinstallatie / muziekinstrumenten / crechespullen / keukeninventaris / kantoorinventaris, etc